Onderhoud & Service op maat


Uit onderzoek van TNO blijkt dat maar liefst zeventig procent van de klimaatinstallaties in Nederlandse utiliteitsgebouwen niet optimaal presteert. Comfortproblemen zijn aan de orde van de dag en maar liefst een kwart (!) van de installaties verbruikt teveel energie.

Bedrijven ontwikkelen zich continu. Afdelingen worden uitgebreid of krimpen in, het aantal medewerkers fluctueert en door de jaren heen worden steeds nieuwe installaties aan het gebouw toegevoegd, wat aanpassing vergt van de bestaande installaties.

Optimale werking en levensduur

Om blijvend aan de afgesproken ontwerpprestaties te voldoen, is deugdelijk en periodiek onderhoud & service onontbeerlijk. Niet alleen van cv-installaties, warmtepompen, luchtbehandelingskasten en luchtbevochtigers, maar ook van de bijbehorende regeltechniek. Waarbij BRControls op maat en conform de huidige gebruikerswensen niet alleen eventuele (comfort)klachten aanpakt, maar ook watertemperaturen controleert, ruimtetemperaturen kalibreert, regelkleppen opnieuw afstelt, temperatuur- en druksensoren vervangt, firmwareupdates uitvoert (de software die in de hardware is voorgeprogrammeerd) en gegenereerde data uitleest en back-upt. Om een continue, optimale werking én lange levensduur van de regelaars te garanderen, tegen een minimaal energieverbruik. Zodat u storingen voorblijft en grip houdt op uw energiekosten.

‘Voorkomen is beter dan genezen’

Een project stopt niet bij de oplevering. De onderhoud- en beheerfase is minstens zo belangrijk als het traject daarvoor. Veel eindgebruikers zijn zich hiervan echter pas bewust wanneer een storing zich voordoet. Maar dan is het vaak al te laat. Het verhelpen van een storing kost doorgaans veel meer tijd – en ook geld – dan het plegen van gedegen periodiek onderhoud. ‘Voorkomen is beter dan genezen’, is ook in de installatietechniek zeker van toepassing.

Onderhoud- & servicecontract op maat

Afhankelijk van de complexiteit van uw installatie, het gebruik en de gewenste responstijd stellen wij een onderhouds- en servicecontract op maat samen, voor één of meerdere jaren. In die periode wordt u volledig door ons verzorgd én geïnformeerd. Indien gewenst zijn we 24/7 bereikbaar, bij vragen of problemen. Indien gewenst ontvangt u na iedere service-/onderhoudsbeurt een rapportage van de gedane werkzaamheden, bevindingen en eventuele aanbevelingen voor de toekomst, om een optimale werking van de installatie blijvend te garanderen.

Direct service nodig?

Om u nog beter en sneller te ondersteunen, maakt BRControls gebruik van een ticketsysteem. In geval van vragen of klachten kunt u 24/7 online een onderhouds- of serviceverzoek indienen, waarna u middels een uniek ticketnummer realtime de reacties en vorderingen (ticketstatus) van uw verzoek kunt inzien. Tevens bieden wij de mogelijkheid om de volledige tickethistorie van uw bedrijf of afdeling te raadplegen. Om gebruik te kunnen maken van deze service, dient u in bezit te zijn van een geldig account.

Inzicht in prestaties

Een extra slag in het beheren en beheersen van de installaties, kan gemaakt worden middels MyBuilding; een tool van zusterbedrijf MVComfort dat de prestaties van de klimaatinstallaties inzichtelijk maakt door het bewaken van het comfort, (het functioneren van) de installatie en het bijbehorende energieverbruik.

Terug naar boven